Sunday, January 8, 2012

Tangisan kerinduan.

Assalamualaikum.

Setelah lama aku pejamkan mataku aku harus membukanya supaya aku dapat melihat keadaan sebenar yang berlaku di luar sana. Tanpa disedari aku telah berjalan di atas jambatan jalan raya yang sangat panjang menyusuri kegelapan malam. Sangat tenang. seperti yang dikatakan aku tahu bisikan semalam hanyalah mimpi. Namun itu tak mengapa aku dapat juga merasakan bahagia itu walaupun hanya seketika. Saat ini aku merasakan ketenangan diusik angin malam yang membuai kenangan lalu. Aku merasakan air mata menunggu saat untuk gugur ke bumi tanpa aku sendiri ketahui sebabnya. Apakah sebabnya.



Ingin aku mencari apakah sebabnya namun aku tak temuinya. Di bawah jambatan ini dipenuhi lautan yang luas berseri-seri dan bercahaya dek pantulan cahaya lampu jalan dan seluruh bangunan sekeliling yang ada. Entah mengapa aku rasakan diriku seperti melayang di atas angin. Aku terlalu inginkanmu disisiku sentiasa. Menemaniku saat aku perlukanmu sepertimana kau perlukanku saat kau dilanda ribut. Aku serasa ingin menjerit memanggilmu tapi aku tak berdaya. Aku takut. Aku tak dapat hendak menanggung lagi derita ini. Apakah aku akan menaggungnya bertahun-tahun atau sehingga bila. Tolong perjelaskan semua ini. Aku keliru dalam kelam.


Temanilah aku menikmati keindahan malam di jambatan ini yang bertemankan kereta yang lalu lalang. Aku perlukanmu sayang. Aku ingin bermalam di sini. Aku dapat merasakan kesejukan malam luar. Aku tak mahu kembali ke kamarku yang penuh dengan kenangan yang sudah pasti menambah lagi ruang agar airmata gugur ke cadar katil itu. Aku terduduk mengingatkan kembali segalanya. Mengapa sebegitu perit untukku telan semua itu. Angin...bawalah aku pulang jika kau tak mahu menemaniku menitiskan air mata di sini. 



temaniku

*terima kasih segalanya sayang , imyilysmdm*

No comments:

Post a Comment

Terima kasih membantu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...