Friday, January 20, 2012

Hidup baru :)

Assalamualaikum wbt.

Tamat sudah semester 1 untuk Tahun Satu untuk semua universiti termasuk saya sendiri yang mengambil kursus Applied Physics batch 2011/2012 Universiti Sains Islam Malaysia. Rasanya semester 1 ni memang sebagai permulaan walaupun dah setahun kat USIM sebelum ni untuk tamhidi(foundation). Permulaan untuk degree lah kan tapi suasana dah lama dah merasa. Bukan permulaan lagilah. Kenal dah jalan-jalan kat sini tapi seriously kat sini tak banyak tempat nak pergi jalan-jalan. Kene keluar dari Nilai baru ada, biasanya pergi The Mines, Times Square, Mid Valley. Normal lah jalan ke sana yang paling senang. Hehe.

Semester satu banyak mengajar benda. Macam-macam. Kawan-kawan kelas, kawan-kawan roomate, kawan-kawan hati. Cewah. Haha. Apa-apa pun semua tu dah lepas. Rasa macam berlaku sekelip mata pun dan sebenarnya tak beri apa-apa kesan pun. Tah macam mana rasa hilang tu semua tiba-tiba. Mungkin ada sesuatu yang datang yang berjaya membuatkan saya sedar tentang kehidupan. Terima kasih, you. Huhu. Semester dua, tolonglah berbaik-baik dengan saya yer. Saya tahu semester dua banyak subjek yang tergila-gila. Harap kawan-kawan dapat membantu nanti. Belajar ni bukannya senang. Malas tu lah punca kegagalan memang takde benda lain.

Di samping malas usaha, malas mendekatkan diri dengan Allah juga punca juga mungkin. Apa-apa pun nak berjaya kene rajin usaha sungguh-sungguh jangan malas tekun doa dan tawakal. Nak bercakap memang senang tau tapi nak aplikasikan dalam diri sendiri memang payah. I admit it. I am sorry if I am wrong :( . Tapi teringin sangat nak berjaya. Sangat cemburu tengok orang berjaya tau. Tapi jangan salah faham ni bukan iri hati tapi cemburu positif tau. Cemburu macam ni takpe, boleh meningkatkan semangat nak belajar. Saya harap sangat-sangat peneman saya akan sentiasa menemani saya sebab nanti saya tercabar tengok dia je pandai. Mana boleh. Saya nak berjaya jugak tau.

Kawan-kawanlah pembantu yang Allah bagi sebagai perantaraan untuk membantu saya. Alhamdulillah. Terima kasih, Ya Allah. Walaupun ada yang tiada depan mata dan jugak tiada langsung di dalam handphone atau dalam laptop atau di mana-mana tapi ia sangat membantu dalam kejauhan. heee... Entah kenapa tak tahulah hati rasa lain sekarang. Yang penting rasa selesa bergerak sendiri macam dulu-dulu. Saya anak sulung dan sangat  biasa melakukan kerja sendiri terutama ayah sangat berharap pada saya menguruskan rumah bila ayah takde kat rumah. Semua benda saya kene buat sendiri dan sekarang dah biasa sangat. Sampai tiba satu masa ada orang suruh saya bergantung kepada dia kalau saya nak apa-apa.

Tetapi saya sangat tak boleh sebab saya mampu memandu sendiri dan bergerak sendiri. Saya suka kebebasan maccam tu. Bukan bebas sosial tu yer taw. Saya suka menyendiri. Maaflah kawan-kawan saya kat luar tu, sebab suka sorang, bukan tanak ajak korang tapi aku suka macam tu tapi btw thanks sangat2 sebab korang ada teman aku. Korang dah faham perangai aku kan :). Love u all. Apa-apa pun sekarang semua kembali normal. Graf hati saya dah tak bengkok2 dah sekarng dan directly proportional dah. Haha. Ada jugak depend kat orang tu tapi ni lain okay. Korang tak akan faham pun. Weeee...

Graf ni infinity tau...y=mx + c.... hahahahaha...Harap-harap semua berjalan dengan lancar dan semuanya Allah dah tentukan. Mungkin itu jalan terbaik buat kami semua..Syukran kerana pertemukan aku dengan mereka semua. Memang adat dalam kehidupan kadangkala kita jatuh terjunam tapi kita mampu membangun lebih daripada orang yang tak pernah jatuh tu..Amin Semoga persahabatan kita berkekalan hendakNya. Saya berharap orang yang dimaksudkan dalam entry ni memahami maksud saya. Kalian tak faham takpe. hehe. Sekian terima kasih. Minta maaf sekiranya ada ayat yang tersinggung ye :)

I LOVE YOU SO MUCH , FRIENDS <3

No comments:

Post a Comment

Terima kasih membantu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...