Tuesday, January 31, 2012

Gembira :')

Assalamualaikum.

Sudah lama saya rasakan tidak menjejakkan kaki ke blog sendiri ni. Kebiasaannya saya akan post hampir setiap hari tetapi entah mengapa sejak akhir-akhir ni ketandusan idea. Mungkin sibuk mentiti bahagia di luar. Yaaa. Mungkin juga. Kebahagian perlu dicari bukan ditunggu. Tiada benda yang datang sendiri tanpa usaha sedangkan jika kita hendak makan pun kita perlu memasak atau pun membeli sahaja di kedai, bukan? Usaha lah namanya tu. Serasa bahagia sangat hati ini setelah mendapat suasana baru. Entah dari mana datangnya tidak juga aku ketahui. Hanya Allah yang mengetahui dan Allah telah merancang segalanya untukku.

Aku dapat rasakan banyak perkara yang membuatkan ku bahagia tetapi tidak aku pasti yang mana memberi impak terbesar kepada diriku. Kehadiran dan juga kehilangan pastinya berlaku dalam kehidupan setiap manusia cuma yang membezakan ialah cara dan bagaimana ia berlaku. Memang tkdir telah menentukannya namun tidak aku sekali walau sedikit pun kerana semua yang berlaku banyak memberi erti kepada seluruh hidupku. Mungkin tanpa pengalaman ini aku tidak dapat melihat dunia luar yang sebenar dengan lebih luas. Terima kasih kepada mereka mereka sekalian. kalian banyak memberi erti kehidupan dan kesedaran dalam kehidupan walaupun cara kalian pahit untuk ditelan dan diterima.

Baiklah. Satu perkara yang paling pasti dan yakin ialah kumpulan kami menang dalam pertandingan bahasa arab tadi. Sebenarnya kami sangkakan tak menang langsung tempat kedua pun apatah lagi tempat pertama namun ternyata salah kerna kami mendapat tempat pertama. nampak macam gah je padahal  pertandingan kecik je antara kumpulan. Kami mendapat tugasan untuk melaksanakan 'Hikayat Al-tarnimiyah' maksudnya choral speaking. Best tau. Alhamdulillah sebab kami semua dari tamhidi dan smuanya ada pengalaman buat kalam jamai'i ni masa tamhidi dulu-dulu. Tambah pulak hari ni hari last program ni dan saya tak sabar nak balik rumah.

Ouh Johor saya rindu awak sesangat. Rindu kat kawan-kawan Johor. Mereka terbaik. Kawan negeri lain jangan terasa apa-apa pulak yer. Hee. Mungkin itulah sebabnya harini sangat bahagia tambah-tambah sempat berjumpa dengan kawan sebelum sempat sampai rumah. Makan free lagi. Untunglah saya kan. Gembira rasa. Balik-balik rumah ayah tunggu kat bawah. Happy kan. Waahhh. Sayang ayah. Masuk bilik tengok dapat baju lagi. Tapi paling happy malam ni tidur katil sendiri. Alangkah bahagia dan indahnya rasa. Memang jenis jarang balik rumah pun kalau cuti jadi kalini terlebih bahagia sikit dapat balik rumah walaupun cuti lebih lambat daripada kawan-kawan yang ada kat U lain.

Tak mengapa kalau korang dah cuti dulu, saya disini tetap merasa bahagia. Hamper kemenangan tadi pun walaupun tak banyak mana tapi rasa puas sangat kerana semua hasil kerjasama kumpulan. Terasa pentingnya kawan saat-saat macam ni. Tanpa kekasih masih boleh hidup tanpa kawan-kawan lebih merana tahu. Kawan-kawan jangan tinggalkan saya tau. Saya sayang awak semua tau. Terima kasih sebab dapat bahagiakan saya. Ha , tak lupa juga kepada 'kawan' yang lain kerana ada walaupun di kejauhan. Saya tahu awak sokong saya walaupun awak jauh berkilometer2 jauhnya..tak mengapa awak tetap ada kan.

Kawan-kawan USIM, nanti kita jumpa lagi dalam program macam ni lepas semester2 pulak yer. Tetapi saya taknak sebab nak balik. Rasa nak nangis kalau kene pergi. Boleh tak tolonglah batalkan je. Nak balik. Nak cuti awal macam orang lain tau. Takpe takpe kita tengok sahajalah nanti okay. Jum bergambar :')

*alhamdulillah*

*14356*

No comments:

Post a Comment

Terima kasih membantu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...