Monday, December 5, 2011

Tabahkan Aku

Assalamualaikum.

Saat ini aku betul-betul merasakan down nya diri ini. Ini hal sebenar yang berlaku pada diri aku. SEKARANG ini.Ini realiti.Aku dah seringkali menangis. Tanpa sesiapa pun tahu. Tapi kali ini memang tiada lagi air mata yang jatuh di pipiku. Mengapa? adakah aku benar-benar kekeringan airmata? Tetapi kaki tangan dan seluruh tubuhku merasakan kesejukan yang teramat. Beginilah sikap lelaki? Apabila kesunyian, keseorangan pandai mencari dan mencairkan hati wanita. Sehinggakan dia benar-benar jatuh hati, lelaki itu lari meninggalkannya. Adakah ini  adil bagi seorang perempuan yang benar-benar setia?

Adakah aku benar-benar tak layak untuk itu? Adakah aku terlalu banyak kekurangan sehingga diperlakukan sebegini sekali? Mengapa dan bagaimana aku harus lalui semua ini? Ya Allah tabahkan hatiku Ya Allah. Aku taktahu apa yang harus aku lakukan. Yang aku tahu hanyalah berdoa dan mengadu padamu dan aku harus melalui kehidupan aku sebagai pelajar yang tidak lama lagi akan menduduki peperiksaan akhir semester Januari depan. Sepanjang waktu itu mungkin aku boleh hadapi dengan memenuhkan masa dengan study tetapi adakah aku mampu bertahan ? Adakah aku dapat menumpukan sepenuh perhatian terhadap pelajaran tanpa gangguan daripada si dia? Adakah aku mampu untuk tidak mengingatinya langsung, Ya Allah.

Ya Allah. Aku mohon kepadamu supaya ringankanlah dan tabahkanlah hati hambaMu ini Ya Allah kerana aku tak punyai sesiapa tempat untuk mengadu. Alangkah indahnya jika kau dapat menenangkan hatiku segera Ya Allah. Tolonglah Ya Allah. Aku merayu.Aku mahukan sesuatu, Ya Allah. Aku mahukan dia sedar apa yang dia lakukan terhadap aku. Aku mahukan dia tahu bahawa dia telah menyakitiku. Aku mahukan dia merasakan apa yang aku rasakan, Ya Allah.

Aku masih dapat mengawal air mata ku tetapi aku tak mampu mengawal hati dan perasaanku. Hatiku meronta-ronta mahukannya, Ya Allah. Sekurang-kurangnya aku mahukan dia menyedari kesilapannya dan meminta maaf kepadaku. Aku mahukan semuanya berjalan dengan baik kerana aku harus menghadapinya selama # tahun lagi disini Ya Allah. Ya Allah, izinkan aku mencintai hambaMu. Aku tahu kau telah tentukan yang terbaik untukku. Dan aku juga tahu sekarang bukan masanya.

Izinkan aku untuk tabahkan diri ini. Izinkan aku mengambil masaMu untuk menenangkan diri ini ya Allah. Izinkan aku Ya Allah. Tabahkan hati hambaMu ini. Amin.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih membantu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...