Monday, June 20, 2011

Feeling


Kebahagiaan. Kegembiraan. Bohongla sekiranya orang itu tak suka kebahagiaan . Aku pernah merasakan kebahagiaan. Semua orang pernah merasakannya walaupun tak berpanjangan. Aku gembira bersama keluarga aku. Tapi masih ada ruang di dalam hati . Kekosongan yang belum mampu aku lengkapkan. Aku tiada kekuatan untuk memberi hatiku kepada sesiapa walaupun secebis. Aku tiada keberanian. Aku takut. 

Aku takut ditinggalkan lagi di tengah lautan. Aku tak yakin aku mampu mencari sesuatu yang dapat menimbulkan aku dalam kelemasan di dalam lautan.

Aku mungkin akan tersungkur lebih dalam. Mungkin aku akan menjadi permata yang hampir retak. Tetapi masih punyai sesuatu yang keras di dalam permata itu. Hatiku tak mampu aku buka kembali.

Hari ini. Aku sangat merasakan kekosongan. Meskipun aku tak mampu memiliki sesiapa. Aku tetap merasakan kekosongan itu. Ibarat botol kosong yang digoncang. Tanpa isi. Tanpa air. Hanya udara yang mengisi kekosongan itu. Angin melambai sayu hatiku. Aku hanya mampu pejamkan mataku. Menitiskan embun.

Aku akan pertahankan diriku. Walaupun aku diulit kekosongan, aku tak mampu mencari sesuatu yg dapat memenuhi itu. Aku akan bertahan. Biarkan aku sakit. Perit sendirian. Aku akan menyembuhkan lukaku sendiri.

Walaupun aku gembira diluar, kalian tidak dapat membaca wajahku. Pengertian yg mendalam hanya difahami oleh orang-orang yg berada di lautan bersamaku.......


tekan-tekan :


No comments:

Post a Comment

Terima kasih membantu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...